Habertürk
    Takipde Kalın!
      Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin
        Haberler Ekonomi Teknoloji Oyun Yerli oyun ihracatı 1 milyar doları geçti - Teknoloji Haberleri

        Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği’nin (TOGED) öncülüğünde ve Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan ile Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle’ninkatılımıyla gerçekleştirilen 2018 Oyun Yazılımı İhracat Rakamı Toplantısı'nda Türk oyun sektörünün geçen yılki performansı değerlendirildi.

        Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, yaptığı konuşmada yerli oyun geliştiricilerin 2018 yılında 1 milyar 50 milyon dolar tutarında ihracat gerçekleştirdiğini açıkladı. Toplantının açılışında konuşan TOGED Başkanı Ali Erkin, Türkiye’deki oyun geliştiricilerin imza attıklarını oyunlarla, Avrupa’nın pek çok ülkesindeki geliştiricileri geride bıraktığına dikkat çekerek, “Bugün telefonlarımızda ve tabletlerimizde en çok oynanan ilk on oyun arasında pek çok Türk geliştiricinin oyununu bulmak mümkün ve bu bizim için çok büyük bir gurur kaynağı” dedi.

        YERLİ YAZILIM İÇİN ÖZEL PROGRAM

        REKLAM

        Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle, “TİM olarak yazılım ihracatına çok önem veriyoruz. Yazılım sektörü kendisinden çok şey beklediğimiz ve 2023 vizyonu içerisinde büyük hedefler koyduğumuz bir sektör” diye konuştu. Yazılımın yerli ve milli olmasının Türkiye’de pek çok şeye kapı açacağını belirten Gülle, bu kapsamda özel bir eğitim programı üzerinde çalıştıklarını da belirtti.

        SON İKİ YILDA YÜZDE 100 BÜYÜDÜ

        Toplantıya katılan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, “Türkiye orta gelirli ülkeler seviyesinden yüksek gelirli ülkeler seviyesine geçmek zorundadır. Bunu yapmak için 21. yüzyılın yükselen sektörlerine daha fazla teknoloji, tasarım ve markalaşma yatırımları yapmamız gerekmektedir. Bunu yaparken dünyanın teknolojik bir dönüşümden geçtiğini göz ardı edemeyiz” şeklinde konuştu.

        Şu anda dünyanın en karlı 20 şirketi arasında yazılım, bilişim ve yüksek teknoloji şirketleri bulunduğunun altını çizen Pekcan, bilişim sektörünün hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelerin ekonomik büyümenin ve toplumsal kalkınmanın vazgeçilmez bir unsuru olduğunu vurguladı.

        Bilişim sektörünün ekonomik değeri yüksek parçalarından birinin dijital oyun sektörü olduğunu söyleyen Pekcan, “2018 yılında 138 milyar dolar civarında olan küresel oyun pazarı büyüklüğünün 2021 yılında 180 milyar dolar olması beklenmekte. Bu sayılar sektörün potansiyelini ortaya koymaktadır. Ülkemizdeki oyun pazarının hacmi 750 milyon dolara ulaşmış bulunmaktadır.”

        Dijital oyun sektörü ihracat rakamlarının son iki yılda yüzde 100’lük bir artış gösterdiğini belirten Pekcan, “2016’da 500 milyon dolar olan ihracat rakamımız 2018’de 1 milyar 50 milyon dolara ulaştı. Bu rakamı daha da arttırmak için çalışmalarımız aralıksız devam etmekte” dedi. Ticaret Bakanı ve TİM Başkanı, toplantının ardından SANLAB Simülasyon tarafından geliştirilen simülasyonlar ve alanda bulunan yerli oyunlar hakkında bilgi aldı.

        GÜNÜN ÖNEMLİ MANŞETLERİ