Habertürk
    Takipde Kalın!
      Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin
        Sesli Dinle
        0:00 / 0:00

        Gerçekten yıllarını müziğe vermiş iki ismin kıyaslamasını yapmak isterdim, çünkü çok özledim ancak şu an elimizde pardon gündemimizde Aleyna Tilki ve Kerimcan Durmaz var.

        İkisinin de milyon milyon takipçileri var.

        Ne kadar saçma paylaşım yaparlarsa o kadar çok takip ediliyor ve izleniyorlar.

        Bu sebeptendir ki, ikisinin kıyaslaması ile karşınızdayım.

        Çünkü:

        İkisi de aynı anda şarkılarını yayınladı.

        İkisi de aynı anda kliplerini yayınladı.

        E hal böyle olunca da karşılaştırma kaçınılmaz oldu.

        Diyor ve Aleyna Tilki mi? Kerimcan Durmaz mı? karşılaştırmasına başlıyorum.

        Hazır mısınız?

        Kerimcan Durmaz’ın “Peşimde” si…

        Evet Kerimcan durmuyor ve durmayacağını da bir kez daha göstermiş oldu…

        Çünkü şarkısında söylediği gibi hayalleri var.

        Los Angeles’ta çektiği “Peşimde” klibini izlerken “Nerden nereye” dedim.

        Yaptı mı? “Yaptı” dedim.

        Uğraştı mı? “Uğraştı” dedim.

        Sıradan biri olmayı kabul etti mi? “Etmedi” dedim.

        Çok fazla okların hedefindeydi korktu mu? “Korkmadı” dedim.

        Peki şarkıyı ya da klibi sevdim mi?

        Klibe bayıldım. Türkiye üstü bir klip.

        Ciddi bir uğraş var. Ciddi para harcanmış.

        Klibe gerçekten bayıldım.

        REKLAM

        Şarkı aman aman öyle yıllarca unutulmayacak kült olacak bir şarkı değil.

        Ancak TikTok ahalisi, YouTube dünyası, sosyal medya kafası dersek evet onların şarkısı.

        Kerimcan bir de yıllardır kendisi ile uğraşan, laf eden kişilere de yanıtlarını bir bir yapıştırmış.

        Yani yeni Türkiye ve yeni dünya düzeninde bu şarkı tutar. Kimseler kusura bakmasın.

        Dillere de dolanır. Yeni nesil kafasında Kerimcan’ın sözlerini duyarız yakın zamanda. Hatta gençlerde daha da bir meydan okuma oluşturur.

        Ve sonuçta milyonlar izlemiş mi? “İzlemiş”…

        Bu arada yine şarkının bir yerinde Kerimcan, “Başa çıkamazsınız benimle zorlama” diyor ya…

        Aynen öyle.

        Kerimcan Durmaz daha çok iş yapacak ve rahatsızlık verecek gibi gözüküyor.

        Rahatsız olanlar izlemesin derim.

        Ben izliyorum muyum?

        İzliyorum.

        Özgür ruh yapılan her işi izliyorum.

        Bakın saygısızlığı değil. Saygısızlığı kabul etmem. Ancak özgür ruhla yapılan, cesaret gerektiren her işi severim. Kerimcan’ın yaptığı klibi çok sevdim. Aleyna’nın klibinden çok daha iyi.

        Aleyna Tikli’nin “Retrograde”sı…

        Evet gelelim fasulyenin faydalarına.

        İzledim, dinledim.

        Bir değil bir iki kez izledim, dinledim.

        Çünkü şarkıyı sevdim.

        Evet evet çok sevdim.

        Bu şarkı bir anda hit olmaz. Ama evet Aleyna üçüncü şarkı sonrası dünya listelerine girer.

        Klibi de “Eh işte” dedim.

        Aleyna’nın oyuncak ayısından gına geldi. Keşke bu klipte onu es geçseydi. Uzay kafası gayet yerinde. Malum her zaman memlekette bir uzay merakı, aşkı var. Ki son aylarda bu tavan yapmış durumda. Doğru seçim.

        REKLAM

        Direk dansı olaya renk katmış. Aleyna direk dansında çok başarılı.

        Aleyna’nın kıyafeti, hali, tavrı bana Gülşen ve Kylie Minogue hatırlattı. Tamam Dua Lipa var işin içinde ama yine de Gülşen ve Kylie gibi demekten kendimi alamadım.

        Ama yine de klipte bir şey eksik. Belki de dansçılar ya da başka bir şey daha oturmamış.

        Tamam benden bu kadar. Şimdi Atina’ya Oben Budak’a bağlanıyorum. Çünkü Oben’in müzik yorumlarına çok önem veriyorum.

        Alo Oben nasıl buldun Kerimcan ve Aleyna'nın şarkılarını

        Alo Oben nasıl buldun Kerimcan ve Aleyna'nın şarkılarını
        0:00 / 0:00

        “Alo Obenciğim… Müzik yorumlarına her zaman çok önem vermişimdir. Aynı anda yayınlanan Aleyna ve Kerimcan’ın şarkılarını nasıl buldun? Beğendin mi? Sence tutar mı?” diye sordum.

        İşte yanıtı Oben Budak Kerimcan Durmaz ve Aleyna Tilki şarkılarının yorumları:

        “Retrogade'deki Aleyna'yı çok sevdim. Türkçe söylediği şarkılardaki gereksiz tiz vokaller sesini iyi yansıtmıyordu. Bu şarkıda kendini bulmuş, en azından daha yakınlaşmış. Dünya müziğinin yeni prensesi Dua Lipa'nın ona şarkı vermeyi kabul etmesi, Diplo'nun işe dahil olması ilk adım için çok önemli hareketler. Dünya'daki örnekleri arasından sıyrılacak bir şarkı değil ama iyi bir tanışma şarkısı. Aleyna'nın karizmasının bu tanışmayı pozitife çevirecektir diye düşünüyorum. Warner Music gibi keşfetme odaklı, efsanevi bir plak şirketinin arkasında durması çok önemli. Sonuçta popüler anlamda Türkiye'den dünyaya birini kazandırmak için en doğru isim Aleyna Tilki.

        Ve Kerimcan'ın klibi cesur olmuş. Günümüzde cesaret en önemli şey, söyleyecek şeyi olan kazanıyor. Açıkçası bu kadar uğraşılmış bir klip görünce gözüm yaşardı. Kerimcan da harika gözüküyor. Kendini dans ediyor kategorisine koyan birçok isimden daha iyi dans etmiş. Şarkı elbet tartışılır tabii ama artık YouTuber müziği diye bir kategori açılması gerekiyor belki de. Asıl amaç müzik üretmek olmayınca başka yerden bakmak gerekiyor olaya. İyi-kötü olarak değil de, eğlendiren-eğlendirmeyen olarak bakılmalı belki de artık. Benim için fazla Auto-Tune'lu şarkılar şarkı olmaktan çıkıyor ama eminim çok kişi de eğlenecektir sonuçta."

        Kim haklı?

        Kim haklı?
        0:00 / 0:00

        Bir haftadır Atilla Kocatepe-Nükhet Duru polemiği var gündemde.

        Polemiğin sebebini haberi olmayanlar için bir kez daha hatırlatayım.

        Nükhet Duru’nun Netflix’deki belgeselinde üç Ali Kocatepe bestesi sessiz yayınlandı.

        “Melankoli”, “Ben Sana Vurgunum” ve “Benimsin Diyemediğim” adlı bestelerin izni alınmadığı için bu şarkılar belgeselde hayat bulmadı.

        Çünkü Ali Kocatepe’den izin alınmamış.

        Ali Kocatepe, “Ben sadece saygı istiyorum. Uzun yıllardır emrivaki yaparak bitmiş işlerle karşıma çıkıyor” derken

        Nükhet Duru’da “Kırgınım. O da bana kırgınmış. Bozulduğumu söyleme huyum yok. Uzaklaşıyorum. Ve sonunda vefasız Nükhet oluyor” dedi.

        Bana göre iki tarafta kendi acısından çok ama çok haklı gözüküyor.

        Birisi bestecisi.

        Diğeri yorumcusu.

        Düşünün besteci ciddi emek veriyor.

        Yorumcu da bir o kadar emek verip şarkıyı adeta üstüne giyiyor ve büyük kitlelere ulaştırıyor.

        Peki kim haksız!

        Bence yetkililer ve belgeseli yapan kişi. Herkesten izin almalıydı.

        Cüneyt Özdemir’in bu konuyla ilgili, “Ali Kocatepe haklı. Nükhet Duru’da haksız değil ama o belgeseli kim yaptıysa o haksız. Belgesel yapıyorsan sorman gerekiyor. Sadece sormak da değil, izin alacaksın, hakkını da vereceksin. Sen o belgeseli yaparken para alıyorsan o şarkıların hakkını yapana da hakkını vereceksin” diyor.

        İşte bu!

        Altına imzamı atarım.

        Herkese özellikle emekçiye hakkı verilmeli. Keşke Nükhet Duru’da bu anlaşmaya yaparken, “Lütfen tüm emekçileri arayıp izinlerini alınız” deseydi.

        İki tarafta o zaman emeğin hiç edilmediğini, hakkının korunduğunu özellikle cümle aleme göstermiş olurdu.

        Diğer Yazılar