'Korona' ile Y ve X kuşakları da artık espor ve dijital oyuna sardı
Türkiye'de League of Legends ile 15 milyonluk bir kitleye ulaşan Riot Games'in Türkiye Ülke Müdürü Erdinç İyikul, Türkiye oyun pazarını, yeni oyunları VALORANT'ı ve Peak Games'in 1.8 milyar dolara satışını değerlendirdi. Türkiye'de oyun pazarının hız kesmeden büyüdüğüne dikkat çeken İyikul, "Covid-19 salgınıyla beraber özellikle dijital oyun ve esporun Z kuşağına ek olarak Y ve X kuşakları tarafından da ilgi gördüğünü hep beraber gözlemledik" dedi.
ABONE OLTürkiye’de mobil dahil 31 milyondan fazla oyuncunun bulunduğunu ve bunun 12 milyonunun ağırlıklı PC ve konsol oyuncusu olduğunu belirten Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Erdinç İyikul, 2009 yılında pazara sundukları League of Legends’ın (LoL) hem Türkiye’de hem de dünyada en çok oynanan PC oyunu haline geldiğini söyledi.
“Hardcore" olarak tanımladıkları bu sıkı oyuncu kitlesinin önemli bir bölümüne LoL ile ulaştıklarını ve Türkiye’de şu ana kadar açılan toplam LoL hesabı sayısının 15 milyona çıktığını belirten İyikul, “Buna ek olarak 2 Haziran’da ücretsiz olarak piyasaya sunduğumuz, FPS (First Person Shooter, Birinci Şahıs Nişancı) türündeki ilk oyunumuz VALORANT’la da daha önce LoL ile ulaşamadığımız FPS severlerin radarına girdik" dedi.